Kurz studenty seznamuje s hlavními předpoklady úspěšného plánování, realizace a hodnocení ve výtvarné výchově v předškolním vzdělávání. Jeho cílem je orientovat studenty v rozhodování o volbě a použití výtvarného oborového kontextu, potencialitách a limitech výtvarných médií, jejich vazbě na téma, námět, a o významu dalších didaktických konceptů, s ohledem na specifika výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku.
Témata: 1.) Aktuální pojetí výtvarné výchovy – parametry dobré praxe 2.) Vizuální kultura jako oblast oborového kontextu výtvarné výchovy – základní vymezení 3.) Předškolní věk a vizuální kultura – otázky relevance a adekvátnosti 4.) Předškolní věk a vizuální kultura – galerijní a muzejní edukace 5.) Předškolní věk a vizuální kultura – umělecká tvorba určená dětem 6.) Didaktická transformace – volba oborového kontextu a hlavní zásady 7.) Formulace výtvarného problému ve vztahu k plánování ve výtvarné výchově 8.) Klíčové didaktické kategorie 9.) Plánování ve výtvarné výchově - řady a projekty 10.) Výtvarná výchova a kurikulární dokumenty 11.) Hodnocení ve výtvarné výchově 12.) Prezentace ve výtvarné výchově a komunikace s rodiči a vychovateli dětí