komunikační kompetence plánování hodiny výuka slovní zásoby výuka gramatiky výuka výslovnosti evaluace/autoevaluace výuky
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace v problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování atd. se v rámci tohoto předmětu studenti seznámí s principy výuky jazykových prostředků, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině.
Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Mikrovýstupy studentů, včetně jejich hodnocení a sebehodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů.
Pro potřeby pozorování výuky se studenti zapojují do tvorby pozorovacích archů zaměřených na analýzy výuky jednotlivých jazykových prostředků. Studenti si vytvářejí soubory efektivních aktivit, umějí integrovat jednotlivé jazykové prostředky a plánovat vyučovací hodiny.
V seminářích jsou studenti vedeni k tomu, aby si uvědomili své vlastní prekoncepty a v případě potřeby je na základě nových teoretických poznatků restrukturalizovali.