- úvodní záležitosti týkající se organizace, porůběhu, oficiálních dokumentů a dalších materiálů vztahujících se k praxi
- příprava náslechového nástroje
- pojednání o různých praktických aspektech výuky ( řízení vyučovací hodiny, autorita učitele, disciplinární problémy, komunikace se žáky i mentory....)
- délka praxe = 1 měsíc, kdy studenti pracují samostatně pod dohleddem a vedením fakultního učitele; učitelé z KAJL hospitují v jedné hodině každého studenta a jeho práci zhodnotí a navrhnou známku
- sestavení portfolia z praxe
- reflektivní seminář a rozhovor
Cílem tohoto předmětu je zprostředkovat souvislou intenzivní zkušenost s výukou ve spolupráci s našimi partnerskými školami a mentory. V rámci predmětu probíhá příprava po stránce teoretické a organizační.
Ve vymezeném časovém úseku 4 týdnů studenti realizují oborovou praxi na vybrané školy, kde absolvují 8(jednoobor)/6(dvouobor) náslechových hodin a samostatně odučí 40/20 vyučovacích hodin pod dozorem svého mentora, z nichž minimálně 12/24 je s mentorem reflektovaných. Studenti spolupracují s mentory v procesu plánování a hodnocení své práce s cílem postupně získávat větší jistotu autonomii v přípravě a realizaci procesu výuky.
Všechny použité a vypracované materiály (pozorovací archy, přípravy na hodiny, materiální didaktické prostředky, atd.) jsou zařazeny do portfolia, které na konci praxe studenti odevzdají k hodnocení, které bude následně předmětem reflektivního rozhovoru s vyučujícím předmětu.