Charles Explorer logo
🇨🇿

Reflektivní seminář k průběžné a souvislé oborové praxi na SŠ – anglický jazyk

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNA1A114A

Sylabus

Před praxí - představení ped. praxe, její organizace a dokumenbtů

               - osobní strategie, pokyny, analýza SWOT, analýza a komparace kurikulárních dokumentů

Při praxi   - dobrovolné individuální konzultace

Po praxi - skupinová reflexe ped.praxe, její organizace a dokumentů

              - individuální reflexivní rozhovory 

Anotace

Reflektivní didaktický seminář je zaměřen na podporu souvislé praxe na středních školách. Jeho cíli jsou příprava, realizace a reflexe výuky jednotlivých studentů v roli učitele v prostředí reálné třídy na střední škole.

Hlavní pozornost bude věnována rozvíjení schopnosti transfer znalostí dosud získaných v oborové didaktice do prostředí každodenní vyučovací praxe. Zvláštní pozornost bude věnována přípravě na hodinu, realizaci výuky, reflexi vlastní výuky založené na znalosti a aplikaci didaktické teorie a rovněž identifikaci silných i slabých stránek praktikujícího studenta ve výuce.

Dále se budou studenti věnovat pozornost kurikulárním dokumentům (ŠVP, RVP a jiné) na konkrétní škole, budou hospitovat v hodinách, přičemž budou také sledovat kulturu a klima každé jednotlivé školy. V průběhu kurzu i praxe samotné budou kooperovat s učiteli z fakulty, spolužáky a fakultními učiteli. dalším cílem je dát studentům příležitost rozvíjet dovednost reflexe jejich vlastního vyučování a dále pak rozvíjet schopnost analyzovat získané zkušenosti.