Charles Explorer logo
🇬🇧

Literature in the EFL classroom

Class at Faculty of Education |
OPNA1A118A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Why literature in the EFL? (definitions of ‘literature’, the specificity of ‘literature’, L2 literature in the EFL classroom).   Analysis of present-day English textbooks focussing on literary texts.2. Why teach literature? (literature as a resource language competence and literary competence, etc.); peer-teaching.3. Approaches to teaching literature in L2 class, text selection, simplification and graded readers; peer-teaching.4. New trends and innovations in the Czech curriculum; peer-teaching.5. Literature and Experience (the process of reading; teacher-centred and student-centred literature classes).6. Materials design and lesson planning: Novels and short stories; peer-teaching.7. Materials design and lesson planning: Poetry; peer-teaching.8. Materials design and lesson planning: Plays; peer-teaching.9. Developing  Ss´s reading skills, motivation, peer-teaching.

10. Issues in the testing of literature, work-sheets to guide pupils in their reading; peer-teaching.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem kurzu je seznámení s novými metodickými postupy pro práci s cizojazyčnými literárními texty ve výuce anglického jazyka, tj. v souladu s principy didaktiky anglického jazyka, novými kurikulárními dokumenty, ale také specifickými aspekty literatury. Studenti se naučí vyhledávat a zpracovávat vhodné autentické texty tak, aby rozvíjeli nejen komunikativní kompetence žáků, ale i jejich motivaci k osvojení anglického jazyka, kulturní povědomí a estetické cítění.

Náplní seminářů je příprava textů odpovídajících věku, jazykové úrovni a zájmu žáků (od říkadel, básní, až po delší prozaické útvary či práce s překladem).