Sylabus:
Výuka komponentů jazykového systému - úvod
Výuka slovní zásoby - přístupy a techniky, teorie
Výuka slovní zásoby - reflektivní praxe a studentské mikrovýstupy
Výuka gramatiky - přístupy a techniky, teorie
Výuka gramatiky - reflektivní praxe a studentské mikrovýstupy
Výuka výslovnosti - přístupy a techniky, teorie
Výuka výslovnosti - reflektivní praxe a studentské mikrovýstupy
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování a dalších se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti se základními principy rozvoje jazykových prostředků a řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině, přičemž akcent bude kladen zejména na rozvoj jazykových prostředků.
Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Následující mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů.
Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.