Charles Explorer logo
🇨🇿

Souvislá praxe s reflexí na SŠ – anglický jazyk

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNA2A109A

Sylabus

Kurikulární dokumenty (RVP, ŠVP), tematické plány

Faktory vyučovacího procesu

Cíle výuky

Obsah výuky

Žák

Učitel

Řízení edukačního procesu

Plánování hodiny / fáze hodiny

Hodnocení ve výuce cizích jazyků / oprava chyb

… a další témata. Jedná se vždy o praktickou aplikaci  teoretických poznatků v prostředí konkrétní třídy, školy a skupiny.

Anotace

Souvislá oborová praxe na SŠ s reflexí je zaměřena především na samostatné výukové výstupy studentů a jejich následnou reflexi, a to s ohledem na věková specifika studentů střední školy. Praxe bude sestávat ze dvou základních etap: (1) seznámení se s vybranou školou jako institucí, včetně relevantních kurikulárních dokumentů, a s třídami mentora prostřednictvím pozorování; (2) výkon samostatné pedagogické činnosti ve třídách mentora, a to jak ve spolupráci s mentorem, tak samostatně.

Součástí praxe bude mino jiné pořízení videozáznamu jedné vyučovací hodiny a její reflexe s mentorem, tj. fakultním učitelem, a didaktikem AJ. V rámci reflexe praxe budou studenti pracovních skupinách 3-4 studentů vzájemně analyzovat a hodnotit videonahrávky svých vlastních vyučovacích hodin.

Studenti rozšíří své profesního portfolio o relevantní materiály.