Kurikulární dokumenty (RVP, ŠVP), tematické plány
Faktory vyučovacího procesu
Cíle výuky
Obsah výuky
Žák
Učitel
Řízení edukačního procesu
Plánování hodiny / fáze hodiny
Hodnocení ve výuce cizích jazyků / oprava chyb
… a další témata. Jedná se vždy o praktickou aplikaci teoretických poznatků v prostředí konkrétní třídy, školy a skupiny.
Souvislá oborová praxe na SŠ s reflexí je zaměřena především na samostatné výukové výstupy studentů a jejich následnou reflexi, a to s ohledem na věková specifika studentů střední školy. Praxe bude sestávat ze dvou základních etap: (1) seznámení se s vybranou školou jako institucí, včetně relevantních kurikulárn ích dokumentů, a s třídami mentora prostřednictvím pozorování; (2) výkon samostatné pedagogické činnosti ve třídách mentora, a to jak ve spolupráci s mentorem, tak samostatně.
Součástí praxe bude mino jiné pořízení videozáznamu jedné vyučovací hodiny a její reflexe s mentorem, tj. fakultním učitelem, a didaktikem AJ. V rámci reflexe praxe budou studenti pracovních skupinách 3-4 studentů vzájemně analyzovat a hodnotit videonahrávky svých vlastních vyučovacích hodin.
Studenti rozšíří své profesního portfolio o relevantní materiály.