1. faktory vyučovacího procesu2. cíle výuky3. obsah výuky (včetně výuky literatury)4. žák (včetně žáků s SPU)5. učitel6. řízení edukačního procesu (role mateřského jazyka)7. principy tvorby a tvorba kurikulárních dokumentů (ŠVP, tematické plány)8. plánování hodiny / fáze hodiny9. didaktické prostředky10. hodnocení ve výuce cizích jazyků / oprava chyb (autentické nahrávky a materiály k hodnocení)
Cílem kurzu je aplikace teoretických oborově-didaktických poznatků v kontextu střední školy. Studenti se seznámí s principy a způsoby tvorby základních kurikulárních dokumentů (RVP, ŠVP) zejm. ve vztahu ke komunikační kompetenci.
Do kontextu výuky anglického jazyka na střední škole budou zasazena didaktická t émata strukturovaná dle stěžejních faktorů vyučovacího procesu. Analýza a hodnocení videonahrávek vyučovacích hodin ze středních škol umožní studentům dále přesněji identifikovat a hodnotit jednotlivé aspekty výuky cizího jazyka a zaměřovat tak své profesní vidění.