1. Receptivní řečové dovednosti: poslech a čtení
2. Produktivní řečové dovednosti: mluvení a psaní
3. Tvorba vlastních materiálů/aktivit
4. Mikrovyučování v rámci jednotlivých řečových dovedností s reflexí
5. Hodnocen í a známkování projevu žáků v rámci jednotlivých dovedností.
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování atd. a v koordinaci se základními principy výuky jazykových prostředků se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti s principy rozvoje řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině.
Mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Pro potřeby pozorování výuky a její reflexe budou studenti využívat pozorovacích archy.