teoretické základy; historický přehled; přístup, metoda, technika - terminologie a pojmy gramaticko-překladová metoda přímá metoda přirozený přístup audio-lingvální metoda tichá metoda
(de)sugestopedie komunitní výuka jazyků metoda celkové fyzické odpovědi komunikační přístup přístup založený na úkolech přístupy založené na obsahu, CLIL další vybrané přístupy a metody, např. lexikální přístup postmetodická éra; eklektický přístup
Studijní předmět je věnován přístupům a metodám ve výuce anglického jazyka. Na základě psychologických a lingvistických východisek jsou studenti seznámeni s historickým vývojem v této oblasti, a to včetně proměny procesů a cílů cizojazyčné výuky.
Studenti se podrobně seznámí s přístupy a metodami, které jsou relevantní pro výuku anglického jazyka zejména na druhém stupni základní školy a střední škole. Prostřednictvím praktických ukázek a jejich reflexí s oporou o teorii budeme hledat odpovědi na otázky, jaký přínos mají všechny tyto metody a přístupy pro naši současnou praxi a za jakým účelem je vhodné kterou metodu aplikovat.
Cílem předmětu je tudí ž seznámit studenty v historickém průřezu s teoriemi, přístupy a metodami, které významně ovlivnily paradigmata didaktiky cizích jazyků a tyto poznatky integrovat do již osvojených poznatků z oblasti didaktiky cizích jazyků, tj. výuky řečových dovedností a složek jazykového systému.