1. Úvodní hodina: půda, její fyzikální a chemické vlastnosti, půdní profil
2. Půda a její fyzikální a chemické vlastnosti II, vznik půdy; edafon I: obecná charakteristika půdní zvířeny; metody získávání půdních organismů (založení Tullgren-Berleseho extraktoru s vlastním vzorkem); kultivace celulolytických bakterií
3. Edafon a metody získávání půdních organismů II; vliv organismů na půdu: založení biosfér s žížalami/stínkami/svinkami; kontrola kultivace celulolytických bakterií,
4. Edafon a metody získávání III: měkkýši a zpracování hrabankových vzorků; odečítání stavu žížalích biosfér, kontrola kultivace celulolytických bakterií; půdní prvoci a Baermannova nálevka
5. Edafon a metody získávání IV: Baermannova nálevka a mechová fauna; hrátky se želvuškami
6. Edafon V: první rozbor úlovků z padacích pastí a/nebo Tullgren-Berleseho extraktorů; třetí sledování žížalích biosfér
7. (Ekologické) vztahy v půdním prostředí; faktory ohrožující půdu a vše další, co se nevešlo + prostor pro studentské aktivity spojené s edafonem a půdní biologií
8. -
10. Rozbor úlovků z Tullgren-Berleseho extraktorů a/nebo padacích zemních pastí, determinace ulovených organismů
Pedobiology presents its participant soil as neglected, yet highy diversified and finely structured biotope, as well as "(proto) zoological garden". Basic methods for sampling edaphon (inhabitants of soil) will be introduced.