Teoretický přehled témat v oblasti růstové a vývojové antropologie, evoluční antropologie a genetiky, paleoantropologie, historické antropologie, primatologie (zejména lidoopi).
· Rozbor RVP ZV a RVP G z hlediska obsahu učiva biologie člověka (potažmo antropologie) k předmětu přírodopis/biologie/geologie/popř. dějepis a průřezovým tématům
· Rozbor RVP ZV a RVP G z hlediska obsahu učiva primatologie (s důrazem na lidoopy) k předmětu přírodopis/biologie a průřezovým tématům
· Rozbor RVP ZV a RVP G z hlediska obsahu učiva genetiky a biochemie k předmětu přírodopis/biologie a průřezovým tématům
• Základní obecně biologické, biochemické a genetické pojmy pro základní a střední školu a základní tématiky genetiky obecně a genetiky člověka pro základní a střední školu.
• Jaké tématiky a pojmy jsou důležité pro evolučně a geneticky zaměřenou výuku biologie člověka – pro ZŠ a SŠ
• Definovat biologii člověka z hlediska jeho evoluce, biochemických procesů a regulací a genetiky; Význam biochemie a genetiky pro výuku biologie jako celku a specielně pro výuku biologie člověka
• Jak uchopit genetiku člověka, aby byla nahlížena jako téma „antropologické“, genetika neandrtálců např.
• Co by se mělo ve výuce genetiky člověka a jeho evoluce z problematiky antropologie? Jako příklad funkce mechanismů současné genetiky a biochemie, existují i výzkumy řady dalších skupin savců, vysvětlit regionální formování genomu současných lidských populací se formoval regionálně s příměsemi ostatních lidských forem, neandrtálců a denisovanů, včetně genomu postupného formování genomu evropských populací.
Analýza dostupných učebnic s tematikou evoluční antropologie, genetiky a primatologie (s důrazem na lidoopy)
· Praktické využití a ukázky určitých metody výuky vhodné pro výuku antropologie
· Práce s informačními zdroji a pomůckami vhodné pro výuku antropologie, genetiky a morfologie člověka
· Kritické hodnocení textů z oblasti sociobiologie člověka, kulturní antropologie, evoluční antropologie