Charles Explorer logo
🇨🇿

Souvislá praxe z biologie na ZŠ s reflexí

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNB4B023A

Sylabus

1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy, metodika tvorby příprav na výuku) 2. praxe – každý student individuálně (minimálně 8 vyučovacích hodin aktivního seznámení s výukou, minimálně 12 samostatně učených vyučovacích hodin a další činnosti ve škole mimo vyučování) 3. rozbor vlastních vyučovacích hodin s fakultním učitelem 5. autoevaluace pedagogického působení na ZŠ 4. hospitace vyučujícím z KBES na 1 vyučovací hodině formou pořízení videozáznamu z hodiny dle pokynů/umožnění on-line hospitace v hodině a následný rozbor 5. zpracování reflexí a úkolů dle zadání – každý student individuálně 6. průběžné reflektivní semináře na fakultě (zaměřené na didakticko-biologické aspekty výuky biologie a reflexe příprav výuky) 7. reflexe v rámci seminářů na fakultě  8. závěrečný reflektivní seminář

Anotace

Cílem kurzu je rozvinout dovednost studentů realizovat výuku přírodopisu na základní škole (nižší sekundární vzdělávání, ISCED 2). Rozvíjena je zejména dovednost přípravy a praktické realizace výuky přírodopisu.

V první fázi se student pod vedením provázejícího učitele seznamuje s aspekty praktické realizace výuky přírodopisu na základní škole (nejméně 8 vyučovacích hodin). Následně samostatně připravuje a realizuje výuku přírodopisu (nejméně 12 vyučovacích hodin).

Součástí kurzu jsou reflektivní semináře, v rámci kterých je pozornost zaměřena zejména na analýzu a návrhy alterací realizované výuky.

Studijní programy