Rozbor vyučovací hodiny pomocí zvolené metody
Návrhy změn metod
Návrhy úpravy biologického obsahu (rozsahu, odborných termínů apod.)
Práce s chybou
Návrhy změn hodnocení
Zařazení biologického tématu do RVP ZV/G
Seminář je založen na práci s videem jako prostředkem pro zvýšení schopnosti studentů reflektovat výuku jiného učitele i výuku svoji vlastní. Student bude v semináři pracovat s virtuálními hospitacemi a seznámí se s různými metodikami pro jejich reflektování a hodnocení (např. metodika z pozice školní inspekce, metodika 3A, volná reflexe ústní i písemná, skupinová diskuse, mentorský rozhovor).
V rámci kurzu budou probíhat tyto aktivity: rozbor zadaného videa metodikou 3A, volná písemná reflexe, strukturovaná reflexe, hromadná diskuse nad videem, analýza vybraných jevů ve výuce (pracovní list), hodnocení dovedností pozorovaného učitele (hospitačn í arch), přípravy na vyučovací hodinu na ZŠ a SŠ a především návrh alternativních metod. Celý seminář je pojat prakticky pro rozvoj budoucího učitele biologie a to tak, aby z něj student mohl čerpat jak v dalších praktických předmětech, tak ve své budoucí praxi.