Charles Explorer logo
🇨🇿

Souvislá praxe z českého jazyka a literatury na SŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané s reflexí

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNC3L036A

Anotace

Jedná se o integrovaný předmět,

Organizace praxí: Před samotnou praxí proběhnou 2 informativní setkání na fakultě. Jejich náplní bude seznámení s organizací praxe na SŠ a práce se Souborem profesních kvalit. Během souvislé pedagogické praxe, která pro oba obory trvá 4 týdny, studenti absolvují 5 hodin náslechů ve třídách s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, samostatně odučí 12 hodin, po každé vyučovací hodině by měla proběhnout hodina reflexe a plánování další výuky (nejméně tedy 12 hodin). Po praxi proběhnou 2 reflektivní semináře s garantem praxe, zaměřené na práci s portfoliem z praxe a s důkazy o učení (výtvory žáků se SVP).

Spolupracující střední školy vzdělávající žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané: SŠ a ZŠ speciální, Chotouňská, Praha 10; Jedličkův ústav a MŠ a ZŠ a Střední škola, Praha 2; ZŠ a SŠ, Vinohradská,

Praha 2; Gymnázium pro zrakově postižené a Střední odborná škola pro zrakově postižené, Praha 5;

VOŠ, SOŠP a Gymnázium Evropská, Praha 6; Gymnázium Františka Palackého, Neratovice, spolupracující s

Mensou; Gymnázium Žatec spolupracující s Mensou.

Další informace (finální seznam spolupracujících škol, detailní popis průběhu a realizace praxe aj.) o průběhu praxe studenti naleznou na webových stránkách Katedry české literatury v rubrice studenti/praxe.

Studenti vychází při realizaci praxe s nabytými znalostmi a dovednostmi pedagogicko-didaktickými, jazykově a literárně-oborovými, speciálně-pedagogickými i vývojově-psychologickými.