Charles Explorer logo
🇨🇿

Specializační didaktický kurz I C

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPND2D115B

Sylabus

Sylabus:

Black Mirrors of Netflix. Současná popkultura a její využití ve výuce dějepisu 

Wikipedie, Black Lives Matter, gender a blockchain. Pojetí kontroverzních témat a jiné výzvy i dilemata učitele dějepisu v proměnách současného světa 

Historická malba, fotografie a pomník jako školní pramen. Diskuse o konkrétních metodách interpretace, tvorba vlastních námětů a diskuse o nich 

Otevřená sborovna a mezipředmětové vztahy. Potenciál a úskalí spolupráce s kolegy v konkrétním výukovém projektu (sdílení zkušeností s učiteli z praxe)   

Prožitek dějin. Zážitková pedagogika i diskuse s pamětníky v hodinách dějepisu 

Hry a herní principy  ve výuce dějepisu. Prezentace a kritická reflexe metodiky konkrétní dějepisné didaktické hry, diskuse s tvůrcem 

Modelové hodiny věnované vybranému tématu  (tvorba, prezentace, diskuse)

Anotace

Seminář bude mít podobu didaktické dílny, ve které budou vznikat konkrétní didaktické materiály. Budeme je společně vytvářet, zkoušet a také o nich diskutovat.

V rámci didaktických a metodických reflexí se zaměříme na vztah ke klíčovým kompetencím, struktuře a širším souvislostem hodiny i k historickým otázkám, které řeší. Cílovou skupinou pro nás budou studenti 2. stupně ZŠ i středních škol.

Při setkáních se seznámíme se zážitkovou pedagogikou, mezipředmětovými vztahy i využitím her a herních principů ve výuce. Objeví se zde také hosté, učitelé z praxe i tvůrce didaktických her.

Seminář rozvíjí dovednosti vhodné pro budoucí učitele dějepisu, muzejní pracovníky i historiky se zájmem o popularizaci oboru.