Charles Explorer logo
🇨🇿

Drama diversa II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPND3D022B

Sylabus

Obsah: 1.

Blok I. - Práce s předmětem jako východiskem pro interpretaci místnosti objektu. Předmět a dispozice místnosti jako zdroj příběhu. Příprava bodového textu jako sylabu k interpretaci zadané místnosti. Hra v roli – průvodce po místnosti objektu – výstupy. 2.

Blok II. - Interpretace objektu zámku Červená Lhota. Práce s pověstí. Návrh interpretace místní pověsti. Prezentace interpretace pověsti 3.

Blok III. - Skupinová evaluace vzdělávacích programů určených k zápočtu.

Anotace

Kurs nabízí reflexi zrcadlení společenského, historického a kulturního dění v aktuálním osobním kontextu studentů. Koriguje jejich pedagogické, psychologické a didaktické vzdělání tak, aby akcentoval pozitivní dopady subjektivních teorií na praxi muzejního, galerijního a památkového edukátora. S využitím metod zážitkové a zkušenostní pedagogiky studentům umožní, aby zažili a reflektovali efektivitu působnosti výchovného dramatu. Kurz tak iniciuje progresivní změny, které mohou pozitivně ovlivnit i další profesní rozvoj studentů v oblasti péče o kulturní dědictví.

Výuka je proto realizována formou souvislých časových bloků přímo v prostředí vybraných památkových objektů a absolvence kurzu předpokládá aktivní podíl studentů. V rámci kurzu se studenti zapojí do organizace edukačních programů, které mají za cíl, aby návštěvníci odcházeli z památkového objektu s pocitem potřeby participovat na zkvalitnění péče o kulturní dědictví, nebo minimálně s novým pohledem na hodnotu kulturního objektu. Programy mohou cílit také na místní obyvatele (např. žáky zdejší školy, dobrovolníky, seniory) a nabízet jim hlubší identifikaci s památkou.