PřednáškyHistorické myšlení a historická gramotnostHodnocení ve výuce dějepisu: formativní hodnocení, úrovně historického myšleníMimotřídní výuka v dějepisepráce s prameny: historylabProgramy historického vzdělávání: ústavy, neziskovky, univerzity
Semináře: Modelová prezentace: příprava tematického celkuPrezentace programů historického vzdělávání 1-4: (paměťové instituce, neziskové vzdělávací instituce atd.)aktivní práce s prameny: karikatura a fotografieaktivní práce s prameny: vzpomínkaaktivní práce s prameny: filmaktivní práce s prameny: příprava kompoziceHodnocení ve výuce dějepisu: hodnotící rubriky, testy, formativní hodnoceníprezentace přípravy tematického celku Iprezentace přípravy tematického celku II
Cílem předmětu je seznámení studentů s oborem školní didaktiky dějepisu, vymezení cílů tohoto oboru a základní orientace v problematice historické kultury. Studenti se seznamují s aktuálními trendy a základními pojmy v teorii didaktiky dějepisu (historické vědomí, historické myšlení, kolektivní paměť).
Zároveň se studenti formou náslechů seznamují se školní praxí a v rámci kursu tyto své poznatky prezentují a konfrontují.