Témata:
1. Vizuální a mediální kultura: předmět, pojem, teoretické základy, metody.
2. Vizuální a mediální studia: vývoj a mezníky.
3. Vizuální a mediální studia: klasifikace a struktura.
4. Vizuální a mediální studia: perspektivy budoucího vývoje.
5. Aplikace vizuálních a mediálních studií ve výukové praxi.
Smyslem předmětu je seznámit studenty s teorií a praxí současné vizuální a mediální kultury s ohledem na aplikaci ve výuce. Obory vizuálních studií a mediálních studií se v současné době dynamicky vyvíjejí a vyznačují se řadou interdisciplinárních přesahů, pokud jde o teoretické z áklady i o badatelská témata. Cílem výuky je především dovést studenty ke schopnosti samostatně vytvářet výstupy didaktického charakteru za pomoci daných principů a naučit je pracovat s vizuálními, mediálně zprostředkovanými informacemi a daty se zřetelem k aktuálním trendům a problémům (manipulace médií, účelový výběr obrazových informací, „fake news“…). Témata:
1. Vizuální a mediální kultura: předmět, pojem, teoretické základy, metody.
2. Vizuální a mediální studia: vývoj a mezníky.
3. Vizuální a mediální studia: klasifikace a struktura.
4. Vizuální a mediální studia: perspektivy budoucího vývoje.
5. Aplikace vizuálních a mediálních studií ve výukové praxi.