Výstupy kurzu zahrnují následující kroky:
Porozumění evidence-based praxi: Cílem je rozšířit porozumění a ocenění evidence-based přístupů ve vzdělávání, aplikovat výsledky výzkumu k měřitelnému zlepšení vyučovacích praktik.
Porozumění roli výzkumu: Studenti získají komplexní porozumění metodologiím výzkumu v didaktice přírodovědných oborů a jejich aplikaci ve vzdělávacích prostředích.
Týmová spolupráce a vedení: Studenti rozvíjejí schopnost efektivně pracovat ve výzkumných týmech, včetně spolupráce s dalšími studenty učitelství, zkušenými učiteli a trenéry/vedoucími výzkumu.
Identifikace a analýza problémů: Studenti se učí identifikovat a analyzovat vzdělávací problémy v reálných třídních prostředích, čímž zlepšují své kritické myšlení.
Návrh a implementace výzkumu: Studenti získávají dovednosti v návrhu a provádění akčních výzkumných projektů, včetně formulace výzkumných otázek, přípravy harmonogramů a provedení výzkumných kroků.
Sběr a analýza dat: Získání dovedností v různých metodách sběru a analýzy dat vhodných pro akční výzkum ve vzdělávání.
Komunikační a prezentační dovednosti: Studenti rozvíjejí dovednosti v efektivním prezentování výsledků výzkumu ústně i písemně.
Sebezdokonalování a reflexivní praxe: Podpora neustálého sebezdokonalování a reflexivní praxe ve vyučování prostřednictvím aplikace zjištění z výzkumu.
Cílem tohoto kurzu je především seznámit studenty s trendy, metodologií a postupů řešení didaktických výzkumů. Kurz probíhá formou blended-learning, tj. má svou prezenční i distanční část.
V průběhu kurzu se studenti zapojí do autentického výzkumu v oborové didaktice, při jehož řešení budou společně s vyučujícími pracovat v roli výzkumníka. Pozornost bude věnována konkrétním činnostem řešení didaktického výzkumu kvantitativní i kvalitativní povahy.
Zaměření kurzu směřuje k rozvoji schopnosti studentů aplikovat výzkumem zjištěné poznatky ve vlastní výuce (tzv. evidence-based přístup), nabízí se rovněž propojení s psaním vlastní kvalifikační práce.