Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactics II - reflective teaching practice

Class at Faculty of Education |
OPNF2F106A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. cyklus - před praxemi (3. týdny)

Evaluace a plánování hodin, evaluační portfolio a nástroje rozvoje dovedností začínajícího učitelePráce s učebnicí a dalšími materiályŘečové dovedností vs. Jazykové prostředky v komunikativně orientované výuce 2. cyklus (5 týdnů)Gramatika v komunikativně orientované výuce (akční přístup)Rozvoj slovní zásobyVýslovnost a pravopis Evaluace a autoevaluace jazykových prostředkůHra ve výuce FLE

(2. cyklus je založen na teoretických exkurzech, práci se základní literaturou a rozboru reálných situací z výuky)  

V kurzu bude implementovaná metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093.  logolink: https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg

Annotation

The aim of the course is to develop the didactic skill of transformation of the educational content in relation to the individual and age specific characteristics of the pupils. The topic is mainly speech skills and language skills and their evaluation, but also the ability to reflect (observation and analysis of the classes, work with video).

We centre on the development of strategic competencies, both for pupils and teachers. An important part of the teaching is the reflection of concrete didactic situations from the practice of students at the lower grades secondary schools.

ICT is used to produce pedagogical material and reflect the trainee stay in schools.