1. období - před souvislou oborovou praxí:
Týden 1 - Řečové dovednosti vs. jazykové prostředy, SERRJ 2018, další dovednosti (mediace, strategie atd.) v jazykové výuce, analýza výukových materiálů
Týden 2 - Řečové dovednosti čtení a psaní (compréhension et production écrite), analýza výukových materiálů
Týden 3 - Řečové dovednosti mluvení, interakce a poslech (compréhension, production et interaction orales), analýza výukových materiálů
Týden 4 - Specifika výuky jazyka na SŠ (vyšší jazyková úroveň, zdroje, evaluace, učebnice), analýza výukových materiálů 2. období - po praxích
Týden 9 - Analýza videovýstupů z hlediska rozvoje jazykových prostředků a jejich evaluace
Týden 10 - Analýza videovýstupů z hlediska rozvoje řečových dovedností a jejich evaluace (část 1)
Týden 11 - Analýza videovýstupů z hlediska rozvoje řečových dovedností a jejich evaluace (část 2)
Týden 12 - Analýza videovýstupů z hlediska použití ICT, herních prvků. Komparace ZŠ/SŠ.
The aim of this subject is the development of the didactic transformation of the educational content of the French subject with regard to the individual and age specificities of the pupils, as well as the interconnection and application of the knowledge from the previous pedagogical practice to the secondary school level. The continuity with the subject Didactics II is provided.
The topics are, in particular, communication skills and language skills and their evaluation, reflective competencies (observation and analysis of classes, video analysis). We also work on the development of strategic competencies, both for pupils and teachers.
An important part of the teaching is the reflection of specific didactic situations from the practice of students during their practice in schools and as a new part the inclusion of IT tools in the preparation of the teacher of the language (use of tablets, LearningApps, Socrative, NearPod, etc.) in the cross-curricular context.