Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactics III - reflective teaching practice

Class at Faculty of Education |
OPNF2F109A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. období - před souvislou oborovou praxí:

Týden 1 - Řečové dovednosti vs. jazykové prostředy, SERRJ 2018, další dovednosti (mediace, strategie atd.) v jazykové výuce, analýza výukových materiálů

Týden 2 - Řečové dovednosti čtení a psaní (compréhension et production écrite), analýza výukových materiálů

Týden 3 - Řečové dovednosti mluvení, interakce a poslech (compréhension, production et interaction orales), analýza výukových materiálů

Týden 4 - Specifika výuky jazyka na SŠ (vyšší jazyková úroveň, zdroje, evaluace, učebnice), analýza výukových materiálů   2. období - po praxích 

Týden 9 - Analýza videovýstupů z hlediska rozvoje jazykových prostředků a jejich evaluace 

Týden 10 - Analýza videovýstupů z hlediska rozvoje řečových dovedností a jejich evaluace (část 1)

Týden 11 - Analýza videovýstupů z hlediska rozvoje řečových dovedností a jejich evaluace (část 2)

Týden 12 - Analýza videovýstupů z hlediska použití ICT, herních prvků. Komparace ZŠ/SŠ.

Annotation

The aim of this subject is the development of the didactic transformation of the educational content of the French subject with regard to the individual and age specificities of the pupils, as well as the interconnection and application of the knowledge from the previous pedagogical practice to the secondary school level. The continuity with the subject Didactics II is provided.

The topics are, in particular, communication skills and language skills and their evaluation, reflective competencies (observation and analysis of classes, video analysis). We also work on the development of strategic competencies, both for pupils and teachers.

An important part of the teaching is the reflection of specific didactic situations from the practice of students during their practice in schools and as a new part the inclusion of IT tools in the preparation of the teacher of the language (use of tablets, LearningApps, Socrative, NearPod, etc.) in the cross-curricular context.