Záměrem předmětu je představení teoretických poznatků z didaktiky jako východisek pro praxi budoucích pedagogů se specifickými otázkami učitelství francouzštiny. Studenti budou seznámeni se základními didaktickými postupy při práci s literárním textem ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka (FLE).
Záměrem je i inovovat předmět tradiční didaktiky a metodiky francouzského jazyka (« Français fondamental », SERR) rozšířením o moderní přístup praktické aplikace didaktické teorie, a to na základě lingvistické práce s literárním textem. Jak využít kvalitní literární text při výuce francouzského jazyka na různých úrovních? Jak číst s porozuměním ve francouzském originálu? Jak pracovat s textem tradičně (slovní zásoba, smysl textu)? Jak využít i netradiční přístup (práce ve skupinách, společná debata o různých pohledech na jedno téma, tvůrčí psaní)? Studenti pracují s literárními texty a reagují ústně anebo písemně na otázky k vybraným textům, diskutují a vyjadřují vlastní názor ve francouzském jazyce na úrovni B2-C1.
Sami mají možnost předstoupit s návrhem tvorby učebního materiálu, pracovních listů a ukázkovou hodinou s ohledem na výuku FJ na středních školách.