Seminář 1: úvodní setkání, role pozorovatele a asistenta v jazykové výuce, jazyková třída
Seminář 2-3: cíle jazykové výuky, vztah učitel-učivo-žák
Seminář 4-5: aktivity v jazykové hodině, jejich průběh a hodnocení
Seminář 6-7: řečové dovednosti a jejich rozvíjení v jazykové výuce
Seminář 8-9: jazykové prostředky a jejich rozvíjení v jazykové výuce
Seminář 10-11: hodnocení v jazykové výuce (nástroje, známkování)
Seminář 12: prezentace portfolií, závěrečná evaluace
Cílem předmětu je dovolit studentům seznámit se se současnou výukou francouzštiny jako dalšího cizího jazyka na různých typech škol. Student působí v hodinách francouzského jazyka v roli pozorovatele, který se však může, pokud je k tomu vhodný okamžik, ujmout aktivnější role asistenta. I v těchto okamžicích však má za úkol vnímat maximum toho, co tvoří podstatu výuky cizího jazyka. Student si tak vytvoří portfolio konkrétních didaktických situací, které následně analyzuje, podrobuje reflexi v seminářích (sám, s dalšími studenty i oborovým didaktikem) a propojuje s poznatky a dovednostmi získanými v souběžném předmětu Didaktika francouzského jazyka I.
Témata: Didaktický materi ál; Jazyková třída; Vztah učitel-žák-učivo; ICT ve výuce jazyků; Verbální i non-verbální komunikace; Evaluace; Příprava hodiny a její realizace; Práce s jazykovými prostředky a řečovými dovednostmi; Interkulturalita a práce se stereotypy.