Témata:
Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka.
Výuka německého jazyka u žáků se specifickými poruchami učení.
Výuka německého jazyka u nadaných žáků.
Volné téma dle výběru studentů.
Možnosti motivace žáků pro učení se němčině s důrazem didaktické hry.
Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny.
Mikroteaching:
Praktické výstupy studentů zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich integraci v rámci vyučovací hodiny.
Obsahové rozvržení praktických seminářů: úvod k tvorbě mikrovýstupů; slovní zásoba + poslech a mluvený projev; slovní zásoba + čtení a psaní; gramatika + mluvený projev; slovní zásoba + fonetika a fonologie).
The aim of this course is to complete the knowledge and skills base of German language didactics in the line of compulsory subjects. After completing the course, students are able to choose appropriate and adequate procedures in terms of different composition of the target group of students in order to implement an individual and differentiated approach.
The content of the course includes the following topics: Possibilities of motivating students to learn German. Learning strategies and styles and their development and support in teaching German.
Individualization and differentiation in German language teaching. German language teaching for pupils with specific learning disabilities.
Teaching German to gifted students. Current state of the new school-leaving examination at secondary schools.
Students will be able to choose one topic according to their current needs. The teaching will include students' micro-outcomes, including their self-assessment and assessment, the aim of which will be to support the development of skills to set goals, plan, implement and evaluate their own teaching and the teaching of others.
Students' micro-outputs will be subject to video recordings that will allow the development of the ability to see specific aspects of teaching and problem situations.