Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika německého jazyka IV

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNG2G116A

Sylabus

Témata:

Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka.

Výuka německého jazyka u žáků se specifickými poruchami učení.

Výuka německého jazyka u nadaných žáků.

Volné téma dle výběru studentů.

Možnosti motivace žáků pro učení se němčině s důrazem didaktické hry.

Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny.  

Mikroteaching:

Praktické výstupy studentů zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich integraci v rámci vyučovací hodiny.

Obsahové rozvržení praktických seminářů: úvod k tvorbě mikrovýstupů; slovní zásoba + poslech a mluvený projev; slovní zásoba + čtení a psaní; gramatika + mluvený projev; slovní zásoba + fonetika a fonologie).

Anotace

Cílem tohoto předmětu je završit poznatkovou a dovednostní základnu didaktiky německého jazyka v linii povinných předmětů. Studenti po absolvování předmětu dokáží volit vhodné a adekvátní postupy z hlediska odlišného složení cílové skupiny žáků s cílem realizovat individuální a diferencovaný přístup.

Obsahem předmětu jsou témata: Možnosti motivace žáků pro učení se němčině. Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny.

Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka. Výuka německého jazyka u žáků se specifickými poruchami učení.

Výuka německého jazyka u nadaných žáků. Aktuální stav nové maturity na středních školách.

Studenti si budou moci zvolit jedno téma dle jejich aktuálních potřeb. Součástí výuky budou mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, jejichž cílem bude podpora rozvoje dovednosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku jiných.

Mikrovýstupy studentů budou v případě prezenční výuky podléhat videonahrávkám, které umožní rozvoj dovednosti vidět konkrétní aspekty výuky a problémové situace.