Témata:
Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka.
Výuka německého jazyka u žáků se specifickými poruchami učení.
Výuka německého jazyka u nadaných žáků.
Volné téma dle výběru studentů.
Možnosti motivace žáků pro učení se němčině s důrazem didaktické hry.
Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny.
Mikroteaching:
Praktické výstupy studentů zaměřené na jednotlivé řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich integraci v rámci vyučovací hodiny.
Obsahové rozvržení praktických seminářů: úvod k tvorbě mikrovýstupů; slovní zásoba + poslech a mluvený projev; slovní zásoba + čtení a psaní; gramatika + mluvený projev; slovní zásoba + fonetika a fonologie).
Cílem tohoto předmětu je završit poznatkovou a dovednostní základnu didaktiky německého jazyka v linii povinných předmětů. Studenti po absolvování předmětu dokáží volit vhodné a adekvátní postupy z hlediska odlišného složení cílové skupiny žáků s cílem realizovat individuální a diferencovaný p řístup.
Obsahem předmětu jsou témata: Možnosti motivace žáků pro učení se němčině. Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny.
Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka. Výuka německého jazyka u žáků se specifickými poruchami učení.
Výuka německého jazyka u nadaných žáků. Aktuální stav nové maturity na středních školách.
Studenti si budou moci zvolit jedno téma dle jejich aktuálních potřeb. Součástí výuky budou mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, jejichž cílem bude podpora rozvoje dovednosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku jiných.
Mikrovýstupy studentů budou v případě prezenční výuky podléhat videonahrávkám, které umožní rozvoj dovednosti vidět konkrétní aspekty výuky a problémové situace.