25/2 Online úložiště a online materiály, úvod do aktuálních trendů ve vzdělávání (gamifikace, adaptivní učení, micro- learning, distanční výuka – její možnosti a limity, blended learning/hybridní výuka – jak využít výhody distanční výuky v prezenční výuce) a jejich využití ve VCJ, Interaktivní tabule - možnosti jejího využití ve VCJ (doporučení z praxe) 4/3 Multimediální aplikace a webové portály v distanční výuce – např. aplikace BookWidgets – tvorba digitálních pracovní listů pro procvičování gramatických jevů, výuku reálií, nácvik ústního projevu apod. Možnosti tvorby vlastních úložišť a mini e-learningů, informační zdroje pro vyhledávání a využití multimédií ve výuce. 11/3 Vybrané elektronické učebnice (Klett, Polyglot, Hueber) a možnosti jejich využití nejen v kombinaci s ostatními platformami.
Práce s interaktivní tabulí. 18/3 SmartClass – mutlimediální jazyková laboratoř a její využití při výuce ve škole a při distanční výuce (prezentace výukového prostředí - možnosti a limity) využití aktivit pro aktivizaci žáků/podporu autonomního učení případně výuka celé vyučovací hodiny v prostředí SmartClass. 25/3 SmartClass (praktické využití ve VCJ) - využití aktivit pro aktivizaci žáků/podporu autonomního učení případně výuka celé vyučovací hodiny v prostředí SmartClass - tvorba konkrétních aktivit, Letś talk, cvičebnice NJ, Využití Activ Inspire a SMART ve VCJ. 1/4 Vzdělávací aplikace v mobilních telefonech, práce s mobilním telefonem (např. Quizlet, Kahoot, Socrative, umimenemecky.cz apod.).
Aktivizační metody. 8/4 Možnosti tvorby vlastních úložišť a mini e-learningů, informační zdroje pro vyhledávání a využití multimédií ve výuce, možnosti dalšího vzdělávání v oblastech multimediálních technologií ve VCJ. Tablety a žákovská zařízení, možnosti jejich využití ve VCJ, využití vizualizéru v hodinách NJ při hybridní, prezenční i distanční výuce. 22/4 Další aktuální trendy v jazykovém vzdělávání, aplikace nejen pro samouky (Duolingo, Deutschtrainer, Ankommen, Tinycards apod.).
Využití a tvorba online únikových her. 29/4 Analýza vybraných multimediálních aktivit, jejichž využití v dalších vzdělávacích předmětech, např. při využití metody CLIL apod. Další vzdělávání v oblasti didaktiky ICT ve výuce cizího jazyka.
Learning outcomes of the course unit The course is focused on the possibilities of using a specific kind of didactic means - interactive media. Students will acquire relevant knowledge and skills to help them implement interactive media in their future German language teaching.
Students work specifically with interactive whiteboards and tablets in conjunction with other technical resources. The content of the course is: Interactive whiteboards, possibilities of use in VCJ, software support.
Principles and ways of working with interactive whiteboards in VCJ. Creating learning objects for presentation on interactive whiteboard in German language lessons.
Tablets, types, possibilities of use, software support. Didactic materials for tablets.
Working with applications and working with tablets. Benefits and limitations in using interactive media.
Smart Class Program for Foreign Language Learning. The basic part of the course will be practical creation of learning objects for acquiring speech skills and especially language resources.
The course has been taught in German.