Pojem reálie a různé přístupy k pojetí tohoto oboru (11.10., 18.10.)
Historie reálií v cizojazyčném vyučování (18.10.)
Role reálií v současné výuce cizím jazykům - např. problematika stereotypů a předsudků (25.10.)
Analýza učebnicových souborů z hlediska reálií - soubory kritérií (29.11.)
Formování sociokulturní a interkulturní kompetence prostřednictvím činnostně orientovaného vyučování (6.12., 13.12.)
Využití ICT ve výuce reálií (20.12.)
Projekty k reáliím německy mluvících zemí (3.1.)
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky vyučování reálií německy mluvících zemí. Osvojí si základní metodické postupy vhodné pro zprostředkování a upevnění poznatků z oblasti reálií a lingvoreálií tak, aby dokázali v praxi realizovat požadavek formování sociokulturní a interkulturní kompetence.
Obsahem předmětu jsou témata: Pojem reálie a různé přístupy k pojetí tohoto oboru. Historie reálií v cizojazyčném vyučování.
Role reálií v současné výuce cizím jazykům - např. problematika stereotypů a předsudků. Analýza učebnicových souborů z hlediska reálií - soubory kritérií.
Formování sociokulturní a interkulturní kompetence prostřednictvím činnostně orientovaného vyučování. Využití ICT ve výuce reálií. Úzký mezipředmětový vztah reálií a literatury.
Studenti zpracovávají projekt zaměřený na reálie německy mluvících zemí.