Rozvoj řečových dovednost í: čtení s porozuměním.
Rozvoj řečových dovedností: poslech s porozuměním.
Rozvoj řečových dovedností: ústní projev.
Rozvoj řečových dovedností: písemný projev.
Druhy textů a práce s textem v hodině německého jazyka.
Chyba, typologie chyb a jejich korektura.
Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka.
Výuka německého jazyka u žáků se specifickými potřebami učení - žáci se specifickými poruchami učení, nadaní žáci.
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu oborové didaktiky, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti se základními principy rozvoje řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině.
Studenti po absolvování předmětu dokáží volit vhodné a adekvátní postupy z hlediska odlišného složení cílové skupiny žák ů s cílem realizovat individuální a diferencovaný přístup. Studenti se dále seznámí s typologií chyb a možnostmi jejich analýzy a korektury.
Ukázky videonahrávek (i z praxe studentů) a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Následné mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku jiných.
Obsahem předmětu jsou témata: Rozvoj řečových dovedností: čtení s porozuměním, poslech s porozuměním, ústní projev a písemný projev. Druhy textů a práce s textem v hodině německého jazyka.
Chyba, typologie chyb a jejich korektura. Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka.
Výuka německého jazyka u žáků se specifickými potřebami učení - žáci se specifickými poruchami učení, nadaní žáci.