Studenti budou v prvním týdnu hospitovat u uvádějícího učitele, vykonávat asistentskou činnost (oprava sešitů, písemných prací, dozorů apod.). Seznámí se bl íže s kolektivem tříd, kde budou v dalším týdnu vyučovat. Ve druhém týdnu studenti absolvují samostatné výstupy a rozbory odučených hodin. Povedou si dokumentaci o hospitační a vyučovací činnosti (hospitační a rozborové listy jsou k dispozici v „manuálu“).
Obsahem Souvislé pedagogické praxe je rovněž účast na školních a mimoškolních akcích (pedagogické rady, rodičovské schůzky, kulturní akce školy, exkurze), o kterých si povedou záznam.
V návaznosti na Náslechovou praxi z německého jazyka s reflexí v ZS zaměřenou na observace v hodinách německého jazyka na základních školách, gymnáziu a střední odborné škole vykonají studenti navazujícího magisterského studijního programu v předmětu Souvislá praxe z německého jazyka na ZŠ s reflexí kromě 10 hospitací rovněž 12 samostatných výstupů v aprobačním předmětu Německý jazyk na fakultních základních školách, popř. na školách spolupracujících s PedF UK. V přípravných seminářích byli studenti s výukou v různých vzdělávacích programech (např. program CLIL, rozšířená výuka němčiny – program DSD I, bilingvní výuka) a s kurikulárními dokumenty škol různých zaměření a i zřizovatelů (školy „státní“, školy soukromé, školy církevní včetně škol se zahraničním zřizovatelem).
Úkolem souvislé pedagogické praxe je seznámení studentů se školami, které dosahují jazykové úrovně v němčině od A1 do B1+, ukázat způsoby práce s žáky mladšího i staršího školního věku, od audio-orální výuky v 1. ročníku k projektu Německý jazykový diplom I v 8. ročníku ZŠ. Kolektiv zkušených němčinářů poskytne praktikujícím studentům jak metodické vedení při přípravách na hodiny, tak praktický rozbor jednotlivých výstupů s cílem přiblížit studentům běžnou praxi škol.