Témata:
- Postavení němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině
- Výuka němčiny ve skupině žáků s odlišnými mateřskými jazyky - začleňování žáků-cizinců
- bilingvismus a bilingvní programy orientované na německý jazyk na českých základních a středních školách
- CLIL
- Průběžně: videonahrávky didaktizací
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům náhled na změnu postavení německého jazyka v cizojazyčné výuce na ZŠ a SŠ pod vlivem mnohojazyčnosti. Studenti se seznámí s pojmem mnohojazyčnosti a jeho konkrétními projevy v současné realitě institucionální výuky cizím jazykům (postavení němčiny jako druh ého cizího jazyka po angličtině v důsledku zavedení povinného druhého CJ na 2. stupni ZŠ; výuka němčiny ve skupině žáků s odlišnými mateřskými jazyky - začleňování žáků-cizinců; bilingvismus a bilingvní programy orientované na německý jazyk na českých základních a středních školách; CLIL; imerze).
Studenti budou aktivně vyhledávat prameny ke studované problematice, navštíví výuku němčiny se skupinou žáků s odlišnými mateřskými jazyky, budou absolvovat přednášku a diskusi s pedagogickým pracovníkem školy s bilingvním programem. Součástí kurzu budou i videonahrávky didaktizace vybraných témat včetně evaluace.