Osobnost učitele HV a předpoklady pro úspěšně a efektivně vedenou výuku
HV a její místo v současné koncepci (HV a její nezastupitelné místo ve školním vzdělávacím programu - ŠVP), Standardy pro HV
HV na2. st. ZŠ a její složky – činnostní pojetí předmětu (pěvecké, instrumentální, pohybové a receptivní)
Organizace výuky HV, (vybavení odborné pracovny, příprava modelových situací s akcentem na činnostní pojetí předmětu)
Stavba hodiny a její příprava
Využití hudebních nástrojů ve výuce s akcentem na snadno ovladatelné nástroje, současné trendy, propojení s ostatními činnostmi
Využití současných médií pro přípravu učitele i přímou realizaci ve výuce (audiovizuální technika, prezentace, práce s notačním programem, práce se střihovým software, využití internetu…)
Hudebně didaktické hry a kvízy, problematika hodnocení a klasifikace
Jedná se o integrativní předmět, ve kterém studenti využijí a zúročí znalosti a dovednosti, které získali v jednotlivých didaktikách během studia. Akcentován je činnostní princip předmětu hudební výchova, veškeré výstupy jsou zaměřeny na praktickou realizaci ve školní praxi s využitím nejnovějších poznatků a trendů, včetně zapojení současných médií.