a) Poslechové skladby pro žáky základních a středních škol
V průběhu semestru vystoupí student s didaktickou prezentací
- jedné instrumentální skladby (klavír, housle, jiný nástroj), případně skladby vokální, kterou sám předvede
- jedné skladby ze zvukového či audiovizuálního záznamu.
- jedné skladby komorního obsazení, např. zpěv a klavír, housle a klavír, čtyřruční klavír, ansámblový zpěv, komorní instrumentální sestava, interpretovaná studenty zapsanými na tento předmět. b) Deset charakteristických ukázek z tvorby hudebních velikánů
Od vybraných skladatelů české i světové hudby zvládnout charakteristické ukázky z jejich skladeb včetně jejich stručné didaktické interpretace.
Podle vlastního výběru 5 ukázek od světových a 5 od českých skladatelů (od 1 skladatele jen 1 ukázka), a to tak, aby byla zastoupena všechna hlavní období hudebního vývoje, tj. baroko, klasicismus, romantismus a hudba 20. století.
Splnění tohoto úkolu - individuálně v průběhu semestru nebo ve zkouškovém období v rámci konzultačních hodin učitele.
Předmět Interpretační aktivity v hudební výchově navazuje na Hru písní v pedagogické praxi.
Je zaměřen na rekapitulaci pěveckých a instrumentálních dovedností, které studenti nabyli nejen v průběhu bakalářského studia, ale i ve své celoživotní interpretační praxi, a zaměřit je k pedagogické aplikaci v rámci hudební výchovy na různých typech škol.