Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika informační a komunikační technologie 03

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNI2I107A

Sylabus

Předmět je orientován na konstruktivistické a konstrukcionistické přístupy k výuce na základní a střední škole, implementaci logovské kultury, respektování výukových stylů žáků a pojetí práce učitele v závislosti na technologiích dostupných ve školní praxi. Hlavní pozornost je věnována metodickým otázkám rozvoje algoritmického myšlení na ZŠ a SŠ, např. i s využitím programovacích jazyků/prostředí Imagine, Logo, Scratch, BeeBot SW, LEGO WeDo SW, LEGO Mindstorms NXT/EV3 SW, OzoBot SW (Ozoblockly) apod. Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro potřeby plnění cílů informatické, resp. informačně technologické  výchovy a kurikulárních dokumentů a měl by motivovat studenty učitelství k tvůrčímu přístupu k výuce informatických předmětů. Předmět umožňuje hlouběji nahlížet do možností propojení informačních a komunikačních technologií s jinými předměty v rámci mezipředmětové spolupráce.

Potřebná komunikace studentů a vyučujících bude realizována prostřednictvím virtuálního vzdělávacího prostředí Moodle nebo Google Classroom. Budou zde umístněny studijní opory, zadány úkoly, požadavky a další potřebné informace k průběhu studia i ukončení předmětu. Studenti budou během semestru zpracovávat individuální i skupinové úkoly odevzdávané prostřednictvím kurzu virtuálního vzdělávacího prostředí Moodle nebo Google Classroom, ve kterém bude rovněž poskytována možnost individuální i skupinové konzultace s vyučujícím. Témata zápočtových prací se budou dotýkat hlavních tematických celků předmětů a budou orientována zejména na dětské programovací jazyky a možnosti jejich využití ve výuce nebo metodické aspekty výuky algoritmizace a programování.

Anotace

Cílem předmětu Didaktika informační a komunikační technologie 03 je rozvíjet u studentů učitelství kompetence v oblasti didaktiky informační a komunikační technologie nezbytné pro řešení metodických otázek informačně technologické výchovy a připravit studenty učitelství na jejich druhou souvislou pedagogickou praxi a po jejím skončení tuto praxi analyzovat a reflektovat.