Charles Explorer logo
🇨🇿

Propedeutické programovací jazyky

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNI2I111A

Sylabus

ALGORITMICKÉ MYŠLENÍ, INFORMATICKÉ MYŠLENÍ

ZPŮSOBY ZAČLEŇOVÁNÍ ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ DO VÝUKY, DO ŠVP; NOVÉ RVP A MOŽNOSTÍ IMPLEMENTACE ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ DO VÝUKY ŽÁKŮ NA ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLE- soutěže a další informační zdroje zabývající se algoritmickým myšlením

DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY PRO ROZVOJ ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ- online prostředí (např. CodeCodr, Code.org)- virtuální prostředí (např. Kodu, Minecraft)- propedeutické programovací jazyky (např. Scratch, Make Code)- robotické programovatelné hračky (např. ozobot, beebot, bluebot, inobot)

Anotace

Předmět se orientuje do oblasti algoritmického myšlení a jeho rozvoje na základní a střední škole bez využití didaktických prostředků a s využitím konkrétních programovacích prostředí nebo robotických hraček. Takto volené didaktické prostředky by měly být přizpůsobeny věku a kompetencím žáků.

Z tohoto důvodu jsou využívána různá prostředí, přístupy i možnosti rozvoje informačního a algoritmického myšlení. Předmět navazuje na oborové předměty zaměřené na algoritmizaci a programování z bakalářského i navazujícího magisterského studia a studenti jsou vedeni nejen k osvojení propedeutických programovacích zařízení, ale i k rozvoji didaktických dovedností v této oblasti (didakticka programování).