Posláním předmětu je revitalizovat, doplnit a systemizovat vědomosti studentů týkající se psychodidaktických východisek, vývoje a pojetí rolí a funkcí technických prostředk ů při podpoře nebo navozování inovativních přístupů ve vzdělávání. Cílem předmětu je rozvinout u studentů schopnost genetického a systémově obsahového vhledu v oblasti edukační technologie, a tak vytvořit předpoklady pro další rozvoj ve směru využití technologií ve vzdělávání. Předmět se zaměří na tato témata:
1. Hlavní soudobá paradigmata a směry vzdělávání související s technickými prostředky, psychodidaktické soustavy a jejich vazby k inovativním přístupům ve vzdělávání
2. Základní charakteristiky proudu behaviorální psychologie, historie a transfer do současnosti, systém řízeného učení
3. Základní charakteristiky proudu kognitivní psychologie, konstruktivistická teorie učení, instruktivní a konstruktivní přístup k edukaci
4. Koncept informační společnosti, konsekvence ekonomické a sociální
5. Problematika klíčových kompetencí, informační a digitální gramotnosti
6. Charakteristické vlastnosti a specifické rysy digitálních technologií z hlediska edukace
7. Didaktické aspekty technických výukových prostředků
8. Hlavní přínosy a směry aplikace technologií ve vzdělávání
9. Proměny edukačního prostředí na bázi ICT v procesuální, kurikulární a systémové