Na základě dohody posluchačů bude osnova upřesněna. Bude domluveno, která z navrhovaných témat a v jakém sledu budou zařazena, případně která další témata budou vložena. 1. Jak může učitel (rodič) na sobě pracovat v oblasti edukace dětí a mládeže. 2. Cíle vyučování matematice od předškoly po vysokou školu. 3. Motivace dítěte, žáka 1. stupně, žáka 2. stupně, žáka střední školy, učitele. 4. Proces objevování pojmů, vztahů, procesů.
Jak vést třídu k odhalení generického modelu? Jak ji vést k odhalení abstraktního poznatku? 5. Diferenciace. Individuální přístup k žákovi.
Problém slabých žáků i žáků špičkových. 6. Komunikace a interakce učitel – žák, učitel – třída, žák – žák, žák – třída. 7. Hodnocení, klasifikace a diagnostika žáka. 8. Instruktivní, transmisivní a konstruktivistický edukační styl učitele. 9. Analýza myšlenkového procesu žáka na základ jeho písemného řešení. 10. Analýza práce třídy na základě videozáznamu.
Cílem předmětu je z ískat hlubší vhled do některých procesů hrajících roli ve vyučování matematice (viz upřesnění v sylabu).