Charles Explorer logo
🇬🇧

Communication Systems for Deaf Individuals

Class at Faculty of Education |
OPNO1S129B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah:

1.      Úvodní opakování témat: bydlení, město, zájmy, volnočasové aktivity, zdraví a nemoc, vyjádření času

2.      Názvy vybraných měst a států – dovolená – vyprávění

3.      Vyjádření času a jeho uplatnění ve vyprávění.

4.      Jednoduchá vyprávění, pohádky v ČZJ

5.      Zdravotnictví – základní nemoci, lékař, léčení, vyšetření, nácvik konverzace, krátký rozhovor lékaře a pacienta

6.      Vzdělávání, škola – znaky související s výukou ve škole, názvy pomůcek

7.      Souhrnné opakování – praktická cvičení, videoukázky

8.      Umělecké tlumočení – seznámení s možnostmi uměleckého tlumočení, ukázky videonahrávek, tlumočení poezie hudby, divadelní tlumočení

9.      Vyjádření emocí, specifické znaky, nepřímá pojmenování v ČZJ

10.    Téma „Povolání“ - krátké vyprávění a svém povolání, povolání členů rodiny, eventuálně o představě budoucího či ideálního povolání

11.    Jednání na úřadě – vyřízení žádosti, státní podpora, příspěvek, kompenzační pomůcka, sociální pracovník – nácvik krátké konverzace

12.    Člověk s postižením – znaky na odborné pojmy z oblasti SPPG – základní termíny související se speciálně pedagogickou terminologií

13.    Souhrnné opakování – procvičování probraných tematických celků v ČZJ, nácvik samostatného vyprávění, dialogu na vybrané téma

Annotation

The course is aimed at strengthening the students' competence in communication in Czech sign language, practical exercises related to the acquisition of common words and phrases commonly used in communication among the deaf. Emphasis is placed on the ability to communicate fluently in sign language, especially the use of signs related to basic topics of conversation, both with deaf adults and deaf children.

Part of the teaching is also aimed at the acquisition of signs related to the education and training of deaf children and pupils in school settings.