Kurz Interkulturní komunikace ve vzdělávání II se zaměří na teoretické koncepty ve vzdělávání dětí z odlišného socio-kulturního prostředí (Reuven Feuerstein, John U.Ogbu), uvede studenty do školní reality, seznámí je s integračními programy, programy na podporu vzdělávání (Začít spolu/Step by step, SIM, Čeština pro cizince, Komunitní školy) a s dostupnými nástroji pro vzdělávání učitelů.
V kurzu budou prezentovány profily jednotlivých etnických a náboženských minorit (Romové, Ukrajinci, Vietnamci, Bulhaři a Řekové, muslimové, Židé) a jejich postoje a strategie, které zaujímají ke vzdělávání. Kurz neopomine ani situaci azylantů a specifika azylu.
Seminář kurzubude směřovat k přímému seznámení se se situací dítěte ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a jeho rodiny. Studenti budou aktivně kontaktovat osoby ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, případně cizince či bývalé azylanty. a provádět s nimi interwiev. Na jejich základě vypracují kazuistiky respondentů, které budou sloužit k hlubší analýze. Na seminářích budou prezentovány mikrovýstupy z terénních dat a stanou se východiskem seminární práce studentů.
Kurz je zaměřen na problematiku dětí s menšinovým či migračním původem. Zabývá se otázkami postavení a sociálního přijetí těchto dětí ve škole, vrstevnické skupině; otázkami přístupu ke vzdělání.
Zároveň se zaměřuje i na postoje učitelů a zapojení rodičů do procesu vzdělávání.