Charles Explorer logo
🇬🇧

Psychological Research in Multimedia Education

Class at Faculty of Education |
OPNP1Q170B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Sylabus kurzu

·        Typy multimediálních materiálů: učebnice, hypermediální prezentace, animace, výukové pořady, tutorovací systémy, výukové hry, výukové simulace

·        Stručná historie inovací ve formálním vzdělávání v 20. a 21. století podle Cubana; problémy nasazení technologických inovací ve formální výuce

·        Teoretický aparát: kognitivní a kognitivně-afektivní teorie multimediálního vzdělávání (Mayer & Moreno), teorie kognitivní zátěže (Sweller), teorie sebedeterminace (Deci & Ryan)

·        Konceptuální aparát: výuková metoda vs. výukový materiál vs. výukové médium; atribut vzdělávacího materiálu vs. technologická afordance (Clark)

·        Typy experimentů v oblasti pedagogické psychologie multimediálního vzdělávání; základní typy sledovaných proměnných (znalostní výstupy, afektivně-motivační proměnné, kognitivní zátěž, psychofyziologická data)

·        Základní způsoby interpretace (zejména kvantitativních) empirických dat: effect sizes, meta-analýzy

·        Empirické principy designu multimediálních materiálů: kognitivní principy, afektivně-motivační principy

Sylabus semináře

·        rozbor videozáznamu experimentu

·        interpretace výsledků experimentů a meta-analýz

·        rozbor chyb publikovaných experimentálních studií

·        modelová hodina v kontextu formálního vzdělávacího systému

·        účast na experimentu coby participant

·        návrh experimentu a sestavení časového plánu a rozpočtu

·        sepsání žádosti etické komisi

 (tematicky se vše týká multimediálního vzdělávání)  

Annotation

This course introduces multimedia learning and how to conduct empirical research in multimedia learning (including illustrated textbooks, animations and educational videos and games). The course will cover research perspectives (how to carry out a multimedia learning research project), empirical perspective (what is already known) and practical perspective (how to use multimedia learning materials at schools).

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.