Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika pedagogických věd II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNQ3P025A

Anotace

Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení a didaktických dovedností. Je zaměřen na didaktickou analýzu vybraných témat pedagogických předmětů a na plánování, modelovou realizaci a reflexi výuky. Vede studující k systematické dokumentaci a evaluaci svých pedagogických zkušeností v didaktickém portfoliu. Cíl: Studující rozvíjejí své dovednosti plánovat, realizovat a hodnotit výuku. Tyto dovednosti doloží prostřednictvím svého didaktického portfolia a odborné argumentace. Obsahové vymezení:

1. Úloha motivace ve výuce pedagogických předmětů, aktivizace učení žáků.

2. Modely výuky, transmisivní a konstruktivistické vyučování pedagogických témat.

3. Formy a metody výuky pedagogiky, efektivní výukové strategie.

4. Kognitivní a afektivní cíle ve výuce pedagogických předmětů. Hodnocení výsledků učení žáků, zpětná vazba a formativní hodnocení.

5. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti úvodu do pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe.

6. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti pedagogiky volného času. Modelová výuka a její reflexe.

7. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti předškolní pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe.

8. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti speciální pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe.

9. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti dějin pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe.

10. Reflexe a hodnocení příprav na vyučovací hodiny, systematické uspořádání a evaluace materiálů v didaktickém portfoliu.