Předmět dále kultivuje didaktické myšlení a didaktické dovedností. Je zaměřen na problematiku tvorby tematických plánů a analýzy školního vzdělávacího programu v oblasti výuky pedagogických věd, poukazuje na širší kontext výuky. Cíl: Studující prokáží dovednost plánovat výuku pedagogických předmětů, doloží modelové tematické plány, analyzují ŠVP, prokáží znalosti možností spolupráce školy s externími subjekty v ČR i v zahraničí. Obsahové vymezení:
1. Metodika tvorby tematických plánů učiva.
2. Analýza školního vzdělávacího programu, praktické ukázky.
3. Analýza potřeb školy, modelové ukázky a reflexe.
4. Plánování vzdělávacích a výchovných aktivit.
5. Hodnocení kvality a efektivity vzdělávání.
6. Vzdělávací obsah pedagogických předmětů, klíčové kompetence a průřezová témata.
7. Výuka aktuálních společenských témat, spolupráce školy s externími vzdělávacími institucemi.
8. Aktualizace vzdělávacích obsahů, modelové ukázky a reflexe.
9. Pedagogické vědy v kurikulu škol v zahraničí, vybrané ukázky.
10. Možnosti zahraniční spolupráce, eTwinning a mobility