Porovnání ruského a českého fonetického a fonologického systému jako základ utváření fonetické gramotnosti.
Artikulace vokálů a realizace vokalických fonémů současného ruského jazyka.
Artikulace konsonantů a realizace konsonantních fonémů současného ruského jazyka.
Fonetické opozice a neutralizace.
Výslovnost skupin hlásek, pravidla ruské ortoepie.
Výslovnost měkkých ruských souhlásek.
Výslovnost tvrdých nepárových ruských souhlásek.
Rytmus současného ruského jazyka.
Melodická stránka ruského jazyka. Intonace v dialogické řeči.
Fonetická gramotnost českých žáků v ruském jazyce.
Způsoby utváření fonetické gramotnosti ve škole.
Metody a prostředky utváření fonologické kompetence.
The aim of this subject is to deepen auditory and articulatory habits of the students, to provide them with correction of pronunciation mistakes and elimination of the manifestation of interference of the native language in the field of pronunciation. The students secure correct habits on the basis of awareness and cognitive processes and they are familiarized with the basis of the didactics of phonetics.