Charles Explorer logo
🇬🇧

Russian Literature for Children and Young Adults

Class at Faculty of Education |
OPNR2R119B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Základy teorie dětské literatury.

Folklórní tradice a dětská literatura. Pohádka.

Ruská dětská literatura 10.–18. stol. Lubok a lidové divadlo.

Ruská dětská literatura 19. stol. Poezie v dětské četbě. Bajky I. A. Krylova. Poezie a pohádky V. A. Žukovského. Pohádky A. S. Puškina, P. P. Jeršova, poezie N. A. Nekrasova. Vliv poezie na rozvoj umění (opery, obrazy, ilustrace, animované filmy spojené s tvorbou daných autorů).

Ruská dětská literatura 19. stol. Próza v dětské četbě. Pohádky V. I. Dalja, tvorba S. T. Aksakova, vánoční povídka, tvorba K. D. Uškinského, tvorba L. N. Tolstého, pohádky D. N. Mamina-Sibirjaka, pohádky V. M. Garšina. Povídky A. P. Čechova.

Ruská dětská literatura počátku 20. století. Poezie v dětské četbě. Stříbrný věk. Tvorba A. A. Bloka, N. S. Gumiljova, S. A. Jesenina a dětská literatura. Próza v dětské četbě. Tvorba A. I. Kuprina, A. M. Remizova, A. N. Tolstého.

Dětská literatura 20.–30. let v SSSR. Maxim Gorkij a „nová“ dětská literatura. K. I. Čukovskij, V. V. Majakovskij, S. J. Maršak. Básníci skupiny OBERIU. A. L. Barto.

Próza v dětské četbě. J. K. Oleša, A. P. Gajdar, V. V. Šergin, P. P. Bažov, M. M. Prišvin, B. S. Žitkov, V. V. Bianki, K. G. Paustovskij.

Dětská literatura 40.–50. let v SSSR. V. P. Katajev, V. A. Osejeva, A. Platonov.

Dětská literatura 60.–80. let v SSSR. Poezie v dětské četbě. J. A. Blaginina, S. V. Michalkov, B. V. Zachoder, V. D. Berestov, G. V. Sapgir.

Dětská literatura 60.–80. let v SSSR. Próza v dětské četbě. N. N. Nosov, V. J. Dragunskij, E. N. Uspenskij, J. I. Koval. Časopisy pro děti.

Dětská literatura v Rusku v postsovětském období a na počátku 21. století.

Annotation

The aim of this subject is to provide a basic overview of the development of Russian literature for children and the youth and to show its role in the context of the Russian literature and art. The students will be familiarized with the key genres of the children literature, the works included in the cannon and the newest trends in the Russian literature for children and the youth.

Special attention is paid to the options of the didactic use of individual topics.