Studeni v průběhu náslechové praxe hospitují v hodinách ruského jazyka na základních a středních školách, přičemž sledují jednotlivé aspekty výuku ruského jazyka. Studenti vypracovávají z každé náslechové hodiny podrobný hospitační záznam a písemnou reflexi. Ke každé náslechové hodině je v rámci reflektivního semináře proveden detailní rozbor, jsou rozebrány následující aspekty:
1. cíle hodiny,
2. části hodiny a jejich průběh,
3. vedení třídy,
4. práce s jazykovými prostředky,
5. rozvoj řečových dovedností,
6. využívání doplňkových výukových materiálů,
7. využití ICT,
8. motivace žáků k učení,
9. evaluace žáků
10. práce se žáky s SP a dle zadání další hlediska výukového procesu.
C ílem předmětu je seznámit studenty se současnou výukou ruského jazyka v českém školním prostředí na základě náslechů vybraných hodin ruského jazyka, při nichž jsou reflektovány jednotlivé aspekty výuky ruštiny, jsou vyhodnocovány způsoby práce s jazykovými prostředky, techniky formování jednotlivých řečových dovedností, uplatňování zřetele k mateřštině žáků, způsoby práce s učebními materiály, specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, využití informačních a komunikačních technologií ve výuce ruštiny, jakož i mnohé další obecně didaktické poznatky a principy. Předmět svým obsahem navazuje na již absolvované lingvodidakticky orientované kurzy.
Kurz je realizován jako kombinace náslechů ve vybraných školách, při nichž student sleduje vybrané aspekty výuky a vypracovává zadané úkoly, a následných reflektivních seminářů.