1. Základy teorie dětské literatury.2.
Folklórní tradice a dětská literatura. Pohádka.3.
Ruská dětská literatura 10.–18. stol. Lubok a lidové divadlo.4.
Ruská dětská literatura 19. stol. Poezie v dětské četbě.
Bajky I. A.
Krylova. Poezie a pohádky V.
A. Žukovského. Pohádky A.
S. Puškina, P.
P. Jeršova, poezie N.
A. Nekrasova.
Vliv poezie na rozvoj umění (opery, obrazy, ilustrace, animované filmy spojené s tvorbou daných autorů).5. Ruská dětská literatura 19. stol.
Próza v dětské četbě. Poh ádky V.
I. Dalja, tvorba S.
T. Aksakova, vánoční povídka, tvorba K.
D. Uškinského, tvorba L.
N. Tolstého, pohádky D.
N. Mamina-Sibirjaka, pohádky V.
M. Garšina.
Povídky A. P. Čechova.6.
Ruská dětská literatura počátku 20. století. Poezie v dětské četbě.
Stříbrný věk. Tvorba A.
A. Bloka, N.
S. Gumiljova, S.
A. Jesenina a dětská literatura.
Próza v dětské četbě. Tvorba A.
I. Kuprina, A.
M. Remizova, A.
N. Tolstého. 7.
Dětská literatura 20.–30. let v SSSR. Maxim Gorkij a „nová“ dětská literatura.
K. I. Čukovskij, V.
V. Majakovskij, S.
J. Maršak.
Básníci skupiny OBERIU. A.
L. Barto.8.
Próza v dětské četbě. J.
K. Oleša, A.
P. Gajdar, V.
V. Šergin, P. P.
Bažov, M. M.
Prišvin, B. S. Žitkov, V.
V. Bianki, K.
G. Paustovskij.9.
Dětská literatura 40.–50. let v SSSR. V.
P. Katajev, V.
A. Osejeva, A.
Platonov. 10. Dětská literatura 60.–80. let v SSSR.
Poezie v dětské četbě. J.
A. Blaginina, S.
V. Michalkov, B.
V. Zachoder, V.
D. Berestov, G.
V. Sapgir. 11.
Dětská literatura 60.–80. let v SSSR. Próza v dětské četbě.
N. N.
Nosov, V. J.
Dragunskij, E. N.
Uspenskij, J. I.
Koval. Časopisy pro děti.12. Dětská literatura v Rusku v postsovětském období a na počátku 21. století.
The aim of the course is to provide a basic overview of the development of Russian literature for children and youth and its place in the context of Russian literature and art. Students will get to know the basic genres of children's literature, canonical works and the latest trends in Russian literature for children and youth.
Special attention is paid to the didactic possibilities of individual topics.