Vzhledem k účasti studentů na pedagogických praxích a zrušení části výuky v průběhu měsíce listopadu je přímá výuka realizována v rozsahu 3 hodiny / týden seminář. S ohledem na obsahovou náplň předmětu může být část výuky realizována také hybridní či online formou, a to zejména s cílem, aby si studenti prakticky vyzkoušeli práci v některém z online výukových prostředí.
Obsahově bude výuka vycházet z témat uvedených v anotaci. Semináře budou zaměřeny prakticky a jejich cílem bude rozvíjet zejména praktické dovednosti aplikovat poznatky z dřívějších didakticky orientovaných předmětů do praxe. Studentům budou průběžně zadávány úkoly, které budou společně na seminářích prezentovány, vyhodnocovány a reflektovány. Důraz bude kladen na zapojování moderních technologií jak do procesu plánování, přípravy i realizace úkolů. V souladu s novým RVP ZV bude kladen důraz na to, aby byli studenti schopni v rámci své budoucí profese rozvíjet digitální kompetenci žáků základních i středních škol.
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi využití informačních a komunikačních technologií ve výuce ruského jazyka, poskytnout jim představu o elektronických (a zejména online) zdrojích, které lze v praxi využívat a také je seznámit s problematikou elektronických a interaktivních učebnic.
1. Internetové zdroje pro výuku ruského jazyka na základních a středních školách.
2. Internetové zdroje pro studium ruského jazyka na vysoké škole.
3. Sociáln í sítě ve výuce ruského jazyka.
4. Lingvodidaktický potenciál internetových zdrojů pro výuku ruského jazyka.
5. Elektronická podpora k jednotlivým učebním souborům používaným pro výuku RJ.
6. Interaktivní a elektronické učebnice.
7. Digitální učební materiály – pravidla a zásady pro zpracování.
8. Interaktivní tabule ve výuce ruského jazyka.
9. Nástroje pro vypracování interaktivních učebních materiálů – pravidla a zásady zpracování, prvky interaktivity.
10. Aktivizující metody ve výuce ruského jazyka s využitím ICT.
11. Evropské jazykové portfolio a jeho využití ve výuce ruského jazyka.
12. Mediatext jako nový typ informačního zdroje a jeho využití ve výuce.