Charles Explorer logo
🇬🇧

Communication Systems for Deaf Persons III.

Class at Faculty of Education |
OPNS1S161B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Úvodní opakování témat: bydlení, město, doprava, škola, zájmy, volnočasové aktivity, zdraví a nemoc, vyjádření času.

2. Český znakový jazyk XIII. - názvy vybraných měst a států – dovolená – vyprávění.

3. Český znakový jazyk XIV. - počasí – opakování ročních období a charakteristika počasí v jednotlivých oblastech světa. Specifické znaky – základní vymezení ukázky.

4. Český znakový jazyk XV. -  pohádkové postavy – nácvik vyprávění jednoduchých pohádek v ČZJ.

5. Český znakový jazyk XVI.- zdravotnictví – základní nemoci, lékař, léčení, vyšetření, popis těla, nácvik konverzace, krátký rozhovor lékaře a pacienta.

6. Český znakový jazyk XVII. - zdravotnictví – medicínské obory, zdravotnická zařízení, tlumočení vyšetření,

7. Souhrnné opakování – praktická cvičení, videoukázky.

8. Umělecké tlumočení - seznámení s možnostmi uměleckého tlumočení, ukázky videonahrávek, tlumočení poezie hudby, divadelní tlumočení.

9. Český znakový jazyk XVIII. - vyjádření emocí, specifické znaky, nepřímá pojmenování v ČZJ.

10. Český znakový jazyk IXX.. - pracovní uplatnění neslyšících osob – studijní a učební obory obory, které jsou často volené neslyšícími, téma „Povolání“ - krátké vyprávění a svém povolání, povolání členů rodiny, eventuálně o představě budoucího či ideálního povolání.

11.  Český znakový jazyk XX. -  tlumočení na úřadě – vyřízení žádosti, státní podpora, příspěvek, kompenzační pomůcka, sociální pracovník – nácvik krátké konverzace.

12. Český znakový jazyk XXI. -  člověk s postižením – odborné pojmy z oblasti SPPG – základní termíny související se speciálně pedagogickou terminologií.

13. Souhrnné opakování - procvičování probraných tématických celků v ČZJ, nácvik samostatného vyprávění, dialogu na vybrané téma.

Annotation

Course The Communication Systems III. thematically follows the teaching of the previous two parts of the course (I. and II.). It focuses on practical deepening of knowledge and skills necessary for functional communication with deaf people.

There is a development of sign stock in the Czech sign language and the range of conversation topics is expanded. Students gain confidence in their language skills.