Teoretická výuka bude provázena metodickou přípravou studentů prostřednictvím seminárního úkolu na škole. Studentům budou představovány inkluzivní metodiky ve vzdělávání, prezentovány možnosti moderní dialogické výuky heterogenních tříd ve školách, budou analyzovány podmínky školního prostředí připraveného pro inkluzivní vzdělávání.
Studenti se seznámí s kauzou žáka s OMJ nastupujícího na střední školu, zreflektují jeho situaci a pokrok v způsobený plněním podpůrného opatření.
Principy, hodnoty, cíle společného vzdělávání; vznik a charakter inkluzivní školy, nástroje jejího hodnocení, změny vnitřního prostředí, změny kurikula, výukové strategie, diferenciace a individualizace v procesu výuky; diagnostika vzdělávacích potřeb žáků; podpůrná opatření pro žáky s odlišným mateřským jazykem na střední škole; role pedagoga/ speciálního pedagoga a asistenta pedagoga v inkluzivní praxi v práci s žákem s OMJ ; práce s rodinou a komunitou v inkluzivní škole; práce s heterogenní třídou a skupinou žáků, principy sociálního učení, metakognitivního učení , reflexe učebního pokroku žáků. Poradenské služby v inkluzivní praxi.
Inkluzivní podmínky v sekundárním vzdělávání.