1. Specifické poruchy učení (individuální podpora učení a vývoje žáka se SPU v prostředí školy, specifická problematika jednotlivých SPU v praxi inkluzivní školy).
2. Posuzování chování žáků, problémové chování (rušivé chování, poruchy chování jako diagnóza, rizikové projevy chování žáků v inkluzivní škole).
3. Ochrana zdraví, zajištění bezpečí a prevence rizik v prostředí školy.
4. Vzdělávací kurikulum a každodenní život školy – didaktické stáže na základní škole.
5. Speciální pedagog jako součást poradenského pracoviště na škole.
6. Škola pohledem učitele a speciálního pedagoga – vlastní výzkumné šetření a reflexe jeho výsledků
Předmět je určen pro studenty speciální pedagogiky v programu Učitelství pro základní a střední školy. Umožňuje studentům aplikovat získané poznatky ze speciální pedagogiky při řešení vybraných problémů kurikula a jeho realizace v prostředí inkluzivní školy.
Studenti sledují působení speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti, jeho spolupráci s třídním učitelem a možnosti jeho zapojení do školních a komunitních projektů. Semináře jsou zaměřeny na otázky zajištěn í bezpečí a prevenci rizik v prostředí školy.
Staví na souvislostech s druhým studovaným oborem a vedou k úspěšnému vstupu studentů do pedagogické praxe.